reklama

Chcem sa s Vami stretnúť pán Kaliňák

V článku „Učme sa od polície“ je popísaná ťažkopádnosť vybavovania bežnej administratívnej agendy na dopravnom inšpektoráte v Banskej Bystrici. Ako vyplýva z reakcií občanov, je to problém celoslovenský. Je to zámer alebo neschopnosť kompetentných vyriešiť tento roky trvajúci problém? Viete o ňom pán minister?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Možno nie. Možno máte množstvo iných problémov, kvôli ktorým na riešenie tohto nezostáva čas. Možno ste už vydal nariadenie, ktoré si každý vysvetľuje po svojom. Možno ... Nech je dôvod akýkoľvek, chcem Vám pomôcť vyriešiť ho, i keď na dopravný inšpektorát zavítam tak raz za päť rokov. V čom je problém?

Prehlásiť vozidlo, vybaviť nové osvedčenie, získať novú ŠPZku, prihlásiť vozidlo do evidencie, ... To sú všetko úkony, ktoré vykonávajú k tomu poverení zamestnanci dopravného inšpektorátu, do pôsobnosti ktorého podľa miesta trvalého bydliska občan patrí. To čo sa odohráva po príchode na dopravný inšpektorát je opísané v článku „Učme sa od polície“. V zahraničí je bežné, že tento servis za Vás zrealizuje k tomu určená osoba a pokiaľ je potrebná Vaša prítomnosť, dostavíte sa na príslušné miesto v čase, ktorý si s touto osobou alebo zamestnancom polície dohodnete telefonicky, mailom, prípadne na základe osobného kontaktu. Takto to funguje i vo väčšine štátov EU, ktoré poznám. Takto to poznajú i ďalší spoluobčania, ktorí k článku pridali svoj komentár. Prečo pán minister to u nás nie je možné?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kvôli nedostatku ľudí? Je ich tam dosť, pracujú neefektívne a dokonca sú tam zamestnaní ľudia s kvalifikáciou vyššou než je potrebné pre zabezpečenie takéhoto typu práce. Žeby problémy s technikou? To čo som videl určite vyhovuje a viem o čom hovorím. Možno financie? Iste! Na dovybavenie každého DI bude pár „koruniek“ potrebných. Veľmi rýchlo s však vrátia. Mimochodom, nebolo by možné použiť nejaký ten fondík EU? Rád Vám pomôžem pripraviť projekt, spracovať kalkuláciu a tiež vybrať dodávateľskú firmu. Stačí len povedať. Som presvedčený, že na polícii tiež pracuje dosť šikovných ľudí. Možno o nejakých by som tiež vedel. Ak sa do toho pustíme, tak už v januári 2010 môže systém fungovať tak, ako je to bežné všade tam, kde problémy chcú riešiť. Dokonca si myslím, že môžeme byť lepší ako Nemci, Francúzi či Angličania. A to len vďaka Vám pán minister. Len vďaka Vám sa tri rozprávky na záver stanú skutočnosťou. Čítať ich nemusíte. Určite máte vlastnú - lepšiu predstavu. Tú moju v nich obsiahnutú však zrealizovať viem. Nebránim sa pomôcť zrealizovať i tú Vašu. Dohodneme sa?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Rozprávka prvá

Stratil som osvedčenie o technickom stave vozidla. Na www stránke ministerstva vnútra po odskoku na stránku „Prevádzka vozidla a veci s ňou súvisiace“ som si z množstva ponúkaných možností, podotýkam, že veľmi prehľadne zoradených, vybral presne ponuku „Náhradné osvedčenie – techničák“. Neveríte ale po odkliku sa mi rozbalil celý manuál toho, čo musím urobiť a čo potrebujem k tomu, aby som mohol nové osvedčenie získať. A ešte niečo. Na konci ponuka: „Chcete si dohodnúť termín?“ Samozrejme, že áno.

Hneď sa mi objavil on-line dotazník. Po jeho odoslaní sa mi na obrazovke zobrazilo hlásenie: „Vaša požiadavka bola odoslaná na dopravný inšpektorát v Banskej bystrici, Okružná ulica XX. Číslo Vašej požiadavky je BB789456. Do 48 hodín dostanete na Vami udaný mobilný telefón alebo e-mail potvrdenie Vami navrhnutého termínu osobného stretnutia s povereným zamestnancom DI. Pokiaľ nie, kontaktujte nás prosím prostredníctvom telefónnej linky: 048-xxxxxx“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A skutočne, ešte v ten istý deň, mi na mail prišlo potvrdenie termínu, ktorý som uviedol v ponukovom formulári. Síce bol to až tretí mnou navrhnutý termín v dotazníku ale uznajte, čo všetko tá technika dokáže. Joj a skoro som zabudol! Prišiel mi aj súpis všetkého toho, čo mám so sebou priniesť. A tiež potrebný formulár. A dokonca už predvyplnený. No úžas.

Úplnou bombou bolo stretnutie s milou mladou dámou, ktorá po mojom zaklopaní na dvere úradovne v dohodnutom čase, ma s úsmevom a dokonca s pozdravom: „Pekný deň, Vy budete určite pán Jahn.“ privítala a ponúkla stoličkou na druhej strane pracovného stola oproti nej. O desať minút som odišiel s novým techničákom i s potvrdením o zaplatení správneho poplatku, keďže kolky som si nestihol so sebou priniesť. Jednoducho na niečo vždy zabudnete!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozprávka druhá

Fero nemá počítač. Ani s ním nevie robiť. Potrebuje prihlásiť auto, ktoré si priniesol z Holandska. Dal som mu to číslo 048-xxxxxx nech skúsi. Neozval sa mu ženský hlas ale chlap. Prekvapil ho milým hlasom a dokonca zdvihnutím telefónu už po treťom zvonení. Vyzvŕtal ho. Fero nemá počítač ani e-adresu, kde by mu bolo možné poslať všetky podklady pre vybavenie jeho problému. Dostal len číslo, pod ktorým bude mať na DI pripravené potrebné formuláre a manuál. Fero bol nahnevaný, „Veď predsa mi to mohol všetko nadiktovať“. Fera však poznám. Polovicu vecí dopletie, už len cestou na pivo. Chudák policajt by s ním musel kecať pol hodinu a i to by zaprel, že dostal všetky informácie. Takto to bude mať čierne na bielom i on i policajt. Takýto argument ho upokojil. Na druhy deň som tam zašiel s ním.

Pri okienku prvého kontaktu boli traja s rovnakou „diagnózou“ ako Fero. Netrvalo to ani 6 minút a bol na rade. Číslo samozrejme zabudol ale keď povedal meno, obálka týkajúca sa jeho problému po predložení občaňáku putoval do jeho rúk. Tento krát staršia policajtka ale rovnako milá ako tá „moja“ Fera upozornila, aby si nezabudol dohodnúť telefonicky termín návštevy, pokiaľ nechce tu stráviť celý deň. Ak chce, môže si ho dohodnúť i hneď. A tak si ho dohodol.

Fera som stretol o štyri dni. Už s novým autom. Nevedel si vynachváliť tie nové služby. Nostalgicky zaspomínal: „Ej, kdeže sú tie časy, keď som musel na DI prísť ráno o štvrtej a na druhý deň znovu. No darmo, časy sa menia a občana? Ani som nevedel, že si ho tak vážia!“

Rozprávka tretia

Získanie úveru si vyžadovalo presunúť vozový park zo starej firmy na novú. A to okamžite. S malou dušičkou a s pocitom bezmocnosti som vstúpil na pôdu DI. Pri okienku prvého kontaktu nebol nikto. Dokonca ani dáma, ktorá by tam mala byť. „V prípade neprítomnosti zamestnanca zvoľte Vami požadovanú službu“. Upozornil ma svetelný nápis na dotykovom panely zariadenia slúžiaceho na rezerváciu poradia umiestneného vedľa okienka. Vybral som si službu: „Hromadné zmeny (evidencie)“. Vzápätí mi zariadenie vydalo lístok s číslom 7821, na ktorom stálo „Náš zamestnanec sa Vám bude venovať o 11:45“. No to je takmer hodina. Spomenul som si ale na čarovne číslo „call centra“ 048-xxxxxx.

„Pekný deň, ako Vám môžem pomôcť?“ ozvalo sa na druhej strane po oficiálnom úvode. Vysvetlil som, že som pri okienku prvého kontaktu, že mám pridelené číslo s termínom stretnutia 11:45 a tiež to, že mám problém, ktorý potrebujem urgentne riešiť.

„Je mi to nepríjemné ale prišli ste v najnevhodnejšom čase“. Vysvetľuje milý hlas na druhom konci a mňa ide rozhodiť. „Viete, všetci zamestnanci sú momentálne vyťažení objednanými občanmi. Pokiaľ ale Váš prípad je urgentný, môžem Vám zavolať zamestnanca pre výnimočný stav s tým, že uhradíte špeciálny poplatok za riešenie prednostných služieb.“

„A to stojí koľko?“

„15,- € za každú i začatú hodinu riešenia Vášho problému mimo objednaný čas.“

„Najlacnejší nie ste ale nič iné mi nezostáva. Pošlite mi ho teda prosím. Ale nie že budem naňho čakať hodinu!“

„To nie. O päť minút bude pri okienku.“

 Skutočne! O päť minút prišiel policajt, ktorý sa mi bez prestávky venoval celé tri hodiny. Vykonali sme všetky potrebné zmeny vrátane vystavenia faktúry za poskytnuté služby a správne poplatky. Jednoducho sen.

Peter Jahn

Peter Jahn

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek večne nespokojný, ktorý skúsil prácu baníka, technika, univerzitného učiteľa i riaditeľa. V každom prípade som osoba, ktorá sa môže každému pozrieť priamo do očí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu