reklama

Budem voliť Ibiho ...

Nedávno mi prišiel mail: „Ja budem voliť Ibiho. Vie robiť srandu a perfektne ovláda reč diplomatov“. Nechcem robiť propagáciu Ibimu ale v tejto správe je ukrytá podstata. Záujemcov o „prácu“ v Európskom parlamente je neúrekom. Ich reklamné slogany nás informujú o všeličom možnom, len o tom podstatnom nie. Tým sú práve odpovede na základné otázky:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

- Ako ovládate angličtinu alebo francúzštinu?

- Čím budete pre Európu prínosom?

- Máte predpoklady pre prácu diplomata?

Roky som sa venoval tzv. ľudovej diplomacii, som komunikatívny, viem trochu anglicky a dokážem zblbnúť kde koho. Svoje schopnosti som preukázal na rôznych úrovniach ale odvahu stať sa členom Európskeho parlamentu som nenabral. „Veľmo ma srdce bolí“, keď vidím tie milé úsmevy a servilné vetičky, ktorými ma chcú zblbnúť niektorí moji spoluobčania. Akoby zázrakom, práve pred voľbami zistili, aký ohromný potenciál a schopnosti sa v nich skrývajú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je pár dní pred voľbami a cítim potrebu urobiť niečo aby môj pocit „hanby“ za Slovensko som minimalizoval. Preto Vás chcem, milí moji spoluobčania, poprosiť aby ste určite išli voliť. Aby sme spoločným úsilím zabránili dobrodruhom, ktorí sa nevedia jasne vyjadriť vo vlastnom jazyku, predvádzať ich schopnosti pred celou Európou. Ja viem, v parlamente môžu kecať i po Slovensky. Veď niekto im to určite preloží. Ale ako budú fungovať potom? Uvedomujú si vôbec, že práca poslanca - diplomata je na 24 hodinový úväzok? Ak to zatiaľ nepreukázali doma, potom v Európe nemajú čo hľadať.

Sympatické je mi vyjadrenie kandidáta zatiaľ nevyprofilovanej strany, ktorý prehlasuje, že ak hodnotenie jeho aktivity v Európskom parlamente za pol roka nebude v prvej polovici, odstúpi. Vážim si „chlapské slovo“. O to viac interpreta, ktorý ho dodrží. Poznám len dvoch ľudí, ktorí dokázali z hviezdneho neba zostúpiť a jednoznačne povedať končím. Pokiaľ v ponuke takýchto poznáte, určite ich voľte. Morálna obroda v našej spoločnosti tým určite začne. Vašou prítomnosťou na voľbách tiež.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím, že pán Kissinger definoval prácu diplomata ako činnosť, ktorá pripraví pre druhú stranu cestu do pekla tak, že sa na ňu bude tešiť. Nesúhlasím s takýmto „americkým“ pohľadom. Mám však pocit, že našim poslancom je táto myšlienka veľmi blízka. Zoberme im ju!

Nakoniec ešte jedno zamyslenie. Všetci chcú v Európskom parlamente urobiť NIEČO pre Slovensko. Ale na to nemusia ísť do Bruselu. To pokojne môžu urobiť aj doma a nakoniec nemusia byť ani poslancami. Stačí sa obzrieť dookola a námetov pre aktivity je ajajáj. V Bruseli sa očakáva, že urobia niečo aj pre Európu. Lepšie povedané pre „našu EU“. Koľkým z tých chtivých záujemcov o kreslo v Bruseli je jasné čo to je?

Peter Jahn

Peter Jahn

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek večne nespokojný, ktorý skúsil prácu baníka, technika, univerzitného učiteľa i riaditeľa. V každom prípade som osoba, ktorá sa môže každému pozrieť priamo do očí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu