Na jednoduchom nariadení, že presne o 7:30 sa zapíšete do poradovníka a potom pokojne čakáte. Ten pokoj je nesmierne dôležitý. Ak ste čas 7:30 nestihli, netrápte sa. O 10:30 máte ďalšiu príležitosť. Kedy sa dostanete na rad nikto nevie. Určiť presný čas na vybavovanie ľudí pred Vami sa proste nedá. Ten, kto nemá veci v poriadku vyletí za 5 minút bez nároku na opravný termín. Ten kto ich v poriadku má, môže zotrvať aj desať minút. Aj viac, pokiaľ prišiel vybavovať desať vozidiel alebo vyriešiť iné komerčné záležitosti. V niektorom čase je funkčných aj päť pracovníkov, s ktorých niektorí dokážu pracovať paralelne. Vďaka tomu som sa dozvedel, že ten Tranzit urobia za 30 a 15 by malo byť tomu na druhej strane dosť.
Vyletel som po 5 hodinách nezmyselného čakania. Totiž ak prídete o 6:30 ste v neoficiálnom poradovníku na dvadsiatom až tridsiatom mieste. Tento poradovník obyčajne založí ten, kto príde pred zamknuté dvere polície prvý. Mnohokrát je záhadné kto to bol ale verte, funguje to. Tento dôležitý a všetkými čakajúcimi prísne strážený dokument, je o 7.30 hod. predmetom úradného prepisu. Beda ak nie ste prítomný!
Keďže som vyletel po 10:30 nemal som šancu stihnúť druhé poradie. Po usporiadaní všetkého potrebného som zašiel poprosiť náčelníka o povolenie výnimky s tým, že moju záležitosť, ktorej vybavenie trvá maximálne 10 minút (to je oficiálny čas potvrdený náčelníkom), by niektorý z pracovníkov vybavil mimo poradia. Neuspel som. Nepomohli argumenty, že si musím brať dovolenku v práci, že so mnou je tu ďalšia osoba z miesta vzdialeného 90 km, ... Poznáte tie tri opice, z ktorých jedna nevidí, druhá nepočuje a tretia nič necíti. Proste som to vzdal a celý cyklus zopakoval po siedmich dňoch znovu. Tento krát som už bol úspešný.
Spokojný však nie som. Najazdených 35 km, strata 12 a pol hodiny pre mňa vzácneho času a nekľud, ktorý poznám len z obdobia, keď som čakal na opušťák, mi stále pripomínajú ten rozhovor, keď za 30 sa dá. Možno práve Vy viete kde a komu? Poraďte mi. Na budúce sa to môže hodiť. Moja rada službu konajúcemu zodpovednému pracovníkovi ako sprehľadniť a zefektívniť túto činnosť nenašla odozvy. A to už vôbec som nehovoril o možnosti zavedenia informačných technológií, či možnosti prihlasovania sa cez internet. Pokiaľ by však predsa bol záujem vyjsť v ústrety občanovi, som ochotný poradiť za 30 a možno i za menej.